در د های عضلانی و درمان گیاهی آن چیست ؟

درد عضلانی ممکن است در یک ماهیچه‌ی بدن یا در تعدادی از آن‌ها حس شود. فشار زیاد بر ماهیچه و آسیب به آن، عفونت یا التهاب از مهم‌ترین علت‌های درد عضلانی هستند. علائم درد عضلانی شامل گرفتگی عضلات و درد در نزدیکی ناحیه‌ی مفصل‌ها می‌شود.
  • چه زمانی دچار درد های عضلانی میشویم؟
+ اغلب بخاطر فعالیت های سنگین ورزشی، کاری و یا موارد دیگر ایجاد می شود و در بسیاری موارد رفع آن به سادگی امکان پذیر است. اما در مواردی لازم است با مراجعه به پزشک دوره ی درمانی لازم را انجام دهید تا ضمن جلوگیری از افزایش آن، شرایط لازم را برای بهبودی خود فراهم کنید. بیایید با شناخت این نوع دردها و روش های درمانی شان، تصمیمات آگاهانه تری در جهت رفع آنها بگیریم.
  • راهکار های تسکین درد های عضلانی چیست؟
+استراحت دادن به ناحیه‌‌ی دردناک مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن قرار دادن یخ در ناحیه آسیب‌دیده برای کمک به تسکین درد و کاهش التهاب (پس از کشیدگی یا رگ به رگ شدن باید به مدت 1 تا 3 روز از یخ استفاده کنید و برای هر دردی که بعد از 3 روز باقی می‌ماند از گرما و کیسه آب گرم استفاده کنید.)
  • برای تسکین درد های عضلانی چرا باید از تسکین دهنده های گیاهی استفاده نمود؟
+داروهای شیمیایی و گیاهی هرماده دارای چندیـن اثراست که بعضی برای ما اثرات مثبت و بعضی منفی هسـتند و به همین دلیل تقریبـا همه ی داروهای شیمیایی دارای عوارض خوب و بد هستند . بزرگترین مزیت داروهای شیمیایی تاثیر قوی و سریع آن هاست ؛ در عوض بزرگترین عیب آن ها نیزهمان عوارض جانبی آنهاست که در بعضیموارد می تواند خطرات جدی و غیر قابل برگشـتی را ایجاد کند . بنابراین در یک نگاه کلی بهتره در پیشگیری و تسکین دردهای خفیف و غیر هشداردهنده، از داروهای گیاهی و در مواقع اورژانسی از داروهای شیمیایی در دوزهای محدود استفاده کنید.

1-ژل  گیاه ماساژ پی.ام ژل (P.M Gel):

یکی دیگر ازمحصولات شرکت ارمغان سلامت طبیعت می باشد که با رویکرد استفاده از  عصاره های طبیعی به جای ترکیبات شیمیایی برای ماساژ و تسکین دردهای مصرف کنندگان با فرمولاسیون جدید تولید گردیده است . عصاره های گیاهی موجود در ژل ماساژ 5 گیاه P.M GEL تماما  اثرات ضد درد و التهابی داشته و با مهار فعالیت آنزیم های درد و التهاب باعث می شوند التهابات و درد مصرف کنندگان کنترل و کاهش یابد . حاوی عصاره های گیاهی زردچوبه، رزماری و زنجبیل، منتول و کافور تسکین دهنده دردهای روماتیسمی , مفصلی , درد های عضلانی دست, درد های عضلانی کتف و شانه , رگ به رگ شدن , گردن و کمر درد

2-روغن شترمرغ prolife :

Prolife بر اين عقيده است که روغن شترمرغ مرغوب محصولي است که ساختار روغن که همانا اسيدهاي چرب غير اشباع و ويتامين هاي موجود در اين روغن است،صدمه نديده و حفظ شده است.

تسکين درد : حداقل زمان اثر بخشي روغن با توجه به سه عامل فوق جهت تسکين درد 5 دقيقه و حداکثر حدود25 روز است که اين روغن اقدام به مديريت و تسکين درد مي نمايد.

3-P.R CREAM کرم موضعی ماساژ:

*این کرم ماساژ ۵ گیاه حاوی ترکیبات گیاهی ذیل میباشد: ۱-شاهدانه: کانابیدیول CBD موجود در گیاه شاهدانه با تاثیر بر فعالیت گیرنده های اندوکانابینوئید و تعامل با انتقال دهنده های عصبی بدن به کاهش درد های مزمن و التهابات کمک میکند ۲-سیاهدانه:تیموکینون و پلی فنون از ترکیبات موجود در سیاهدانه میباشد که این ترکیبات از طریق تاثیر گذاری بر واسطه های التهابی مانند پروستاگلاندین ها به تسکین درد و التهاب کمک میکند. ۳-هل:فلاونوئید ها و پروپانوئید ها از جمله ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در هل میباشند.هل به دلیل خاصیت ضد التهابی خود در کاهش درد های عضلانی و مفاصل بسیار کار آمد است. ۴-دارچین:دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله پلی فنون ها است که می تواند بطور قابل توجهی سطح آنتی اکسیدان را درخون افزایش داده و باعث مهار التهابات میشود. ۵-پنجه شیطان: حاوی گلیکوزید های ایریدوئید به ویژه ترکیب هارپاگوساید است.هارپاگوساید بطور قابل توجهی عملکرد سیتوکین ها را که مولکول هایی در بدن هستند که التهابات را تحریک میکنند سرکوب میکند. موارد استفاده از این محصول: (تسکین درد های آرتروز ، روماتیسم ، سیاتیک ، آرتریت ، اسپاسم عضلانی)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *